PAGEVIEUWS

dinsdag 24 juni 2014

Slechte nacht en dag

Na de fantastische wedstrijd Nederland tegen Chili, hebben we de mogelijkheden bekeken die er zijn om toch nog een leuke vakantie te hebben.
Omdat het Schotlandverhaal geen optie meer is, moeten we misschien een andere kant op.
We kunnen vanaf Harlingen, ook via Texel, en Den helder richting zuid gaan, en daarbij de Zeeuwse wateren verkennen, om vervolgens via de Belgische kust over te steken naar Ramsgate en dan coasthoppend weer richting huis te varen.
Ook zouden we als het buitenom niet kan vanwege het weer, via het IJsselmeer en de staande mastroute binnendoor naar Zeeland kunnen varen en dan via België, en Engeland weer terugzeilen.
Deze beide route's zijn echter wel tij en windafhankelijk, en bovendien zijn de havengelden in Engeland niet om over naar huis te schrijven.
Dan is er nog een mogelijkheid om naar de Oostzee te gaan, alleen dat heeft weer het nadeel dat je daar eerst z'on slordige 200 mijl voor af moet leggen om er te komen.
Voor het verdere zeilen is het daar wel een stuk simpeler, want er is nauwelijks getij, en er zijn zoveel
havens die we nog niet hebben bezocht, en ook de Duitse kust is prachtig daar.
Enfin we laten het even een dag bezakken, en gaan dan een beslissing nemen wat het gaat worden, en ook moeten we rekening houden met Franske die het niet uitmaakt waar we naar toezeilen, maar zij kan pas op 3 juli aan boord komen, en zal dan daarvoor naar Kiel moeten komen.
Wij gaan om halftwaalf weer naar de boot, kijken nog even naar wat voetbal, en gaan dan naar bed.
Maar van slapen komt voor mij niks, want ik ben weer terug bij af, ik ga er maar uit om vier uur en eet een banaan en een sportkoek en ook twee paracetamol en kruip weer achter Bornholm.
Om halfnegen maakt Aafke me wakker, want zij moet vanmorgen oppassen als Marina naar haar werk is, ik draai me nog eens om, maar door de pijn kan ik geen goede houding vinden en ga er ook maar uit, eet wat en hang wat op de bank om, na eerst nog wat paracetamol te hebben genomen.
Aafke zou de Dokter bellen heeft ze gezegd, en s'middags krijg ik een telefoontje van haar dat ze geregeld heeft dat ik morgen om 09:10 op het spreekuur moet komen.
Ze heeft ook nog met onze eigen huisarts gebeld en die zei dat de vorige keer in 2006 was, dus alweer
8 jaar geleden.
Mijn huisarts wilde ook liever niet zomaar morfinepleisters geven, maar drong erop aan eerst een onderzoekje te laten doen bij de arts hier in Franeker.
We wachten het morgen maar af wat er gaat gebeuren, want vandaag was weer een rotdag, en dat kan zo niet doorgaan.
Om halfzes komt Aafke weer de boot op stappen, en heb ik weer wat aanspraak, want ik ben vandaag maar één keer van de boot geweest omdat de stroom op was, toen ik bij de stroomkast kwam zag ik dat er een stopcontact was die op 7 stond, en heb ik mijn stekker er gelijk maar ingeparkeerd.
Zo nu eerst een cup a soup, en dan het nieuws even zien, en dan is er weer voetbal "Italië tegen Uruquai."








Geen opmerkingen:

Een reactie posten