PAGEVIEUWS

maandag 23 juni 2014

Nog geen verandering

Na een nacht van redelijk veel slaap, vanmorgen om negen uur wakker geworden en er direct maar uitgekomen want ik kan geen houding aannemen waarbij de pijn dragelijk word.
Ik neem maar gelijk weer 2 paracetamol, maar dat werkt niet direct en ook later merk ik er weinig tot niets van.
Het meeste last heb ik van mijn onderarm en hand, en ik laat Aafke mijn brood maar klaarmaken want ik kan mijn mes niet eens fatsoenlijk beethouden.
Na mijn warm bad van gisteren had ik gehoopt me wat beter te voelen, maar het tegenovergestelde is het geval.
Aafke baalt er ook van, en gaat maar wat met de ramen van het doghouse bezig, want die lekken een beetje en ze gaat ze met de kitspuit te lijf, ook heeft ze de kabeldoorvoer nu afgekit zodat er geen water meer bij de mast naar binnen kan komen, wat een moordwijf heb ik toch.
Ik kijk nog maar eens op internet, of er misschien nog andere pijnstillers zijn dan Ibuproven en Duclofenac, maar ik kom alleen Naproxen tegen, en als laatste remedie morfinepleisters.
Van de televisiereclame herinner ik me pijnstillers als Aleve, en Finimal die wel 12 uur achterelkaar werken misschien is dat wel wat, jammer genoeg is het vandaag zondag en zal ik tot morgen moeten wachten om wat te halen.
Ik zie er tegenop om naar bed te gaan, want dan begint de ellende weer  opnieuw om een zo pijnloze mogelijke houding te vinden, maar opblijven is ook geen optie dus vooruit met de geit.
Na urenlang gedraai en gekreun ga ik er maar uit om wat paracetamol te nemen, en ga op de bank liggen en het lijkt dat ik nu wat minder last heb, intussen is Aafke ook wakker geworden en ze legt een deken over me heen en gaat dan ook maar weer op bed het is intussen halfzes geworden en ik val eindelijk in slaap.
Om halfnegen word ik wakker, en ga de geit verzetten, om daarna bij Aafke te gaan liggen om weer wat warm te worden want onder een dun dekentje word je op het laatst verrekte koud.
Het duurt een poosje, maar dan lijkt het of er wat verbetering is te merken want alleen mijn onderarm en vingers zijn gevoelloos en mijn nek en schouder voelen weer redelijk normaal aan.
Om een uur of negen komen we ons nest uit en gaan eerst ontbijten, ik kan mijn mes beethouden maar makkelijk is anders, dan wassen en aankleden en weer twee paracetamol nemen, het gaat nu in ieder geval beter dan gisteren wie weet gaat het de goede kant op.
Om halftwaalf komt Marina met de kinderen aan boord, ik neem Ariane voorzichtig op schoot, maar dat hou ik niet lang vol en ik zet haar maar weer op de grond, ik moet dus nog wel even voorzichtig aandoen met dat soort grappen.
Aafke gaat nu even met de auto naar de drogist om Aleve  of Finimal te halen, als ze terugkomt heeft ze Aleve meegenomen maar eigenlijk moet je daar maagbeschermers bij innemen volgens de verkoopster en die gaan alleen op doktersadvies.
Ik lees de bijsluiter er maar eens goed op na, en kom tot de conclusie dat ik deze pijnstiller maar beter niet kan nemen. Ik neem nog maar weer twee paracetamolletje's help het niet, dan geeft het toch moed.
Marina en de kinderen zijn alweer richting huis en ook Aafke gaat daar naar toe om op te passen tot twee uur want dan komt John weer thuis van zijn werk.
Omdat ik geen kans zie om nog op tijd in Engeland te zijn meld ik mij af bij Hestia, en die licht de organisatie in dat wij afzien van verdere deelname aan het gebeuren in Newcastle.
Mocht ik deze week weer wat opknappen dan gaan we langzaam richting Zeeland want een oversteek zit er vanaf hier niet in, misschien kunnen we oversteken ter hoogte van Ramsgate, dat is goed aan te lopen, minder ver, en dus minder belastend.
Met de pijn gaat het vandaag wat op en neer, maar het is beter dan gisteren dat weet ik wel.
Aafke is nog steeds niet terug van haar oppasmiddag dus kijk ik maar wat TV , en straks gaan we naar John en Marina om de wedstrijd Nederland tegen Chili te zien.
De havenmeester, die altijd onder het eten komt zal wel weer vreemd opkijken als we er weer niet zijn, misschien matst hij ons nog wel een keer.
Aafke komt mij om halfzes halen om te eten, en het voetballen te zien bij J en M.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten