PAGEVIEUWS

maandag 14 juli 2014

Starum, Kornwerderzand, Harlingen, Franeker.

Vanmorgen vertrokken om kwart voor twaalf, want de Oudje's en Aafke wilden nog even naar het dorp, en kwamen om halftwaalf pas weer terug ondertussen heb ik de kleine Novah rustig weten te houden.
De wind is nog steeds west tot noordwest kracht 4-5 en we gaan het eerste stukje op de motor om wat hoogte te winnen, en als we om twaalf uur de Genua erop trekken zeilen we met een koers van 355 graden richting Kornwerderzand, de verheid is 11,5 mijl en varen om halftwee de sluis in met een aantal klippers en andere platbodems.
Om twee uur varen we op de Genua het havencomplex van Kornwerderzand uit en gaan door de Boontje's richting Harlingen waar we om kwart over drie de sluis binnen varen, en we zijn er ook snel weer uit.
De lady's willen als we de sluis uit zijn, wel even naar de estafette winkel, maar we kunnen daar niet aanleggen want dat is daar niet toegestaan. En dus varen we maar door naar Franeker toe, Marina roept onderweg de bruggen op en zo gaat het lekker snel.
We arriveren om kwart over vijf op onze ligplaats aan de tuinen waar we bijna altijd liggen, en na schoon schip te hebben gemaakt gaan we er eentje op drinken, Aafke was al met het eten bezig en we eten om een uur of halfzeven gewoon aardappelen met een salade er bij, en als vlees eten we kip die gevacumeerd en zonder koeling houdbaar is, en die zo nu en dan bij de Aldi supermarkten zijn te verkrijgen.
Na het eten ga ik de Ankerbak opruimen, want er ligt nog 50 meter vieze ketting in en ook wil ik de ankerlier uit de ankerbak weghebben om zo een beter overzicht te krijgen van de te repareren steun
van de ankerlier.
Ik gooi alle ketting in het water en daarna haal ik de ketting weer boven en schud alle modder en klei eraf en leg de ketting op de wal in het gras.
Ik had de schade nog niet echt gezien, maar het valt volgens mij erg mee, ik ga hem nu op een RVS Frame zetten zodat hij niet meer heen en weer kan bewegen zoals het daarvoor was.
Morgen ga ik de zaak maar eens inmeten en dan naar Dokkum om RVS bij de ijzerboer te halen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten