PAGEVIEUWS

zaterdag 21 juni 2014

Nog niet vertrokken

Het is nu zaterdag 21 juni, en als alles goed was dan zaten we nu op zee richting Engeland.
Helaas is er uit onverwachte hoek een probleem ontstaan waar we niet op hadden gerekend, na aankomst in Franeker hebben we woensdag, en donderdag de laatste puntjes op de I gezet, maar vrijdag krijg ik opeens weer last van een oude kwaal, namelijk mijn nekhernia.
Ik had al wat dove vingers zo nu en dan, maar dat ging ook steeds weer over en ook sliep ik s'nacht goed maar het is nu weer net zo erg als een jaar of wat geleden, en het is zelfs zo erg dat ik geen oog meer dicht doe s'nachts vanwege de pijn achter mijn schouderblad, schouder, en mijn elleboog, onderarm, en hand staan constant onder stroom, zo voelt het tenminste.
Overdag gaat het wel omdat je dan wel wat afleiding hebt maar slapen ! Ho maar.
Hier hadden we dus niet op gerekend, wel hadden we met mijn knie rekening gehouden, maar daar gaat het boven verwachting redelijk mee.
Het enigste wat ik er aan kan doen is rust houden, en paracetamol slikken, en hopen dat het net zo snel weer verdwijnt als het is gekomen maar daar lijkt het nog niet op.
Het vervelende is dat ik allergisch ben voor de wat zwaardere pijnstillers zoals Duclofenac en Ibuproven.
Vanmorgen was ons drinkwater op en moesten we dus een eindje varen om bij het watervulpunt te komen, nou dat heb ik geweten, ten eerste was het water in Franeker wel 15 cm lager dan gisteren doordat ze aan het spuien zijn, en dus lagen we vast in de prut. Met veel geweld, en heen en weer varen kwamen we uiteindelijk wat verder uit de kant, en zijn we achteruitgevaren naar de waterkraan maar door de stroming was het aanmeren niet gemakkelijk, en vooral niet met mijn pijnlijke nek, schouder, etc, etc. Ik had er erg veel moeite mee om te bukken om de keerkoppeling te bedienen, en met het hoofd te draaien om te zien of het allemaal wel goed ging.
Ik hoef er dus nog niet aan te denken om te vertrekken, want dat zou onverantwoord zijn, want als het nog erger zou worden onderweg dan zou Aafke er alleen voor komen te staan, en dat kan niet.
We zien wel waar het schip strand, en hopen er maar het beste van, it is net oars.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten