PAGEVIEUWS

maandag 21 juli 2014

Aflassen en gaten boren steun Ankerlier

Vanmorgen uitgeslapen, want het is een regenachtige morgen, als het om half twaalf ophoud met regenen gaan we naar John en Marina toe, en drinken daar eerst maar een bakje koffie, daarna gaan John en ik ons bemoeien met de steun voor de ankerlier John doet nog wat flexwerk, en daarna moet hij naar z,n werk om twee uur.
Het is ondertussen toch weer begonnen te regenen, en omdat ik niet binnen in de garage kan staan doen we de deuren open en brengen we daar overheen een dekzeil aan zodat ik droog kan staan te werken dat lukt wonderwel en ik kan er verder zonder nat te worden de hele middag staan te werken.
Ik ga alleen verder en las de oude RVStalen plaat waar hij voorheen mee vast zat op de nieuwe steun, het lassen gaat nu beter dan eerst, ik zie het nu wat beter waar ik moet lassen omdat het donker weer is en eerder was het de felle zon die van invloed was op het zicht van het te lassen deel.
Na 20 elektroden en wat slijp en afbraamwerk is de steun wat laswerk betreft klaar.
Nu ga ik de gaten boren waarmee hij vast moet worden gezet aan het voorste schot van de ankerbak
Het boren gaat moeizaam, en ik heb hier geen goede boormachine, en die haal ik dus maar even op van de boot, ik zoek op de boot naar mijn kortgeleden gekochte boormachine maar kan hem niet vinden, wel vind ik de oude boormachine en neem ik die dus maar mee, het ding is echter wat onbetrouwbaar want de aan en uitschakelaar blijft soms aanstaan zodat de boormachine niet stopt je hebt echter wel een goede boormachine nodig om dit materiaal mee te boren, want het materiaal is hard en niet alle boren zijn in staat om een gat te boren in RVStaal, het kost mij zelfs een paar boren, maar na een goed uur heb ik er toch 10 gaten van 10 mm in geboord.
In de oude steun moet ik nog wel wat vijlwerk doen, om het wat gemakkelijker passend te maken.
Ik ga opruimen, want er ligt zo langzamerhand allerlei troep om de werkplek heen en het is nu 18:30 en we kunnen eten.
Na het eten vouwen Aafke en ik het dekzeil weer netje's op want daar willen we nog een tentje van maken voor op de boot over de kuip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten