PAGEVIEUWS

donderdag 10 juli 2014

Dagje Enkhuizen tussen de buien door

Vandaag hebben we allemaal heerlijk en lang geslapen, en ikzelf kwam er pas om halflelf uit, wat wil je ook met zulk roezig waar.
We ontbijten uitgebreid, en daarna gaan John en Marina er even op uit voor wat boodschappen, en wij passen op de beide meiden.
De kleine 4 maanden oude Novah slaapt al snel als een roos, maar Ariane heeft geen zin aan slapen en struint de hele achterhut af, en rommelt overal in om.
Aafke heeft er de handen aan vol, met het streng toespreken en onderstoppen, maar het help geen zier.
Als John en Marina om een uur of één weer terug zijn heeft ze nog geen moment geslapen.
Eerst gaan we maar even een bakje doen en eten we de door de jongelui meegenomen croisantje's op.
Om een uur of twee vertrekt het hele koppel weer richting Enkhuizen, want ze willen met Ariane naar het sprookje's huis.
Ik ga maar even met ons weblog bezig en kijk ondertussen ook nog naar de Tour de France die jongens hebben het niet makkelijk want het regent en ze moeten ook nog voor een deel over de casseien.






Het ene sportevenement is nog niet afgelopen, of er is alweer een andere op de T V.
Wat een wedstrijd trouwens gisteravond tussen Brazilië en Duitsland, maar liefst 0-7 werd de stand.
Vanavond dus Argentinië tegen onze oranjeploeg, ik hoop dat Nederland wint want dan word het helemaal spannend.
Als dan ook nog een Nederlander winnaar van deze zware etappe in de Tour de France word gaat het goed met sportief Nederland.
Heb net nog even met veel moeite de zekering uit de stroomtoevoer naar de ankerlier er tussenuit gehaald, want ik moet er niet aan denken dat er kortsluiting in de ankerbak ontstaat.
Het is nu halfzes en ik ben benieuwd hoe laat de bemanning weer thuiskomt.




Het veerbootje komt ook weer langs om de mensen van het bezoek aan het Zuiderzeemuseum weer naar het stadscentrum te brengen, het is de enige mogelijkheid om daar te komen behalve dan door de jachthaven.

Om 10 voor zes komt Aafke thuis, en vertelt dat het sprookjeshuis prachtig was en dat Ariane het heel leuk vond. Even later komen ook John en Marina met Novah er ook weer aan en Aafke vraagt of ik aardappelen wil schillen, ik zeg dat dat niks word met mijn dove vingers en hand, ik heb er geen kracht en ok geen stuur over, dus moet ze het zelf maar even doen.

Aafke had heel wat foto's gemaakt met haar telefoon, maar die kan ik niet zo maar even op mijn iPad zetten dan moet ik ze eerst naar Picasa uploaden en vandaar weer downloaden naar de IPad erg omslachtig dus dat doe ik wel als ik er tijd en zin in heb.l














Geen opmerkingen:

Een reactie posten