PAGEVIEUWS

donderdag 10 juli 2014

Op weg naar Hoorn

Vanmorgen zitten we om negen uur aan het ontbijt, en wanneer we dat weer naar binnen hebben gewerkt, gaan John en Marina de ankerlier zodanig vastzetten dat het ding niet aan de haal kan gaan tijdens wat ruw weer met veel deining.
Ik ga de ankerlier wel weer plaatsen als we in de buurt van Dokkum zijn want daar zit een ijzerboer die altijd wel wat stukken roestvast staal heeft.
Als John en Marina klaar zijn met hun klus, ga ik nog even de motorolie checken, en doe er een halve liter bij want de peilstok gaf minimum aan.
Dan is het tijd om te vertrekken, en op weg gaan naar de sluis, we hebben geluk want de deur staat open en het licht staat op groen.
Ik heb John het roer maar weer in handen gegeven, want mijn linkerbeen is niet zo als het moet zijn ik heb erg veel pijn bij mijn heup, het is volgens mij spierpijn en geen versleten heup, het komt denk ik door het vele zitten, en te weinig beweging.
Het sluisgebeuren gaat vlot, en een sluis als deze zouden ze in Lauwersoog moeten hebben, het zijn dubbele sluizen en ook loopt er een weg onderdoor, een sluisaquaduct zou je kunnen zeggen.
Na een anderhalf uur moteren, want wind is er nauwelijks komen we bij Hoorn aan en gaan daar naar de grootste haven " de Grashaven" hopelijk is er ook water te vinden.
We kunnen direct linksaf van de Haveningang naar de Marina, maar eerst melden we ons bij de meldsteiger
Daar meren we eerst aan, en John gaat naar het hokje en krijgt daar te horen, na onze lengte en breedte te hebben doorgegeven, dat we in box 724 steiger S moeten gaan liggen.
Na op de plattegrond te hebben gekeken waar dat is, varen we er langzaam naar toe, ik zeg tegen John dat hij een zo groot mogelijke bocht moet maken om recht voor de box uit te komen, het gaat niet helemaal zoals ik bedoelde, maar voor de eerste keer ging het prima.
Om kwart voor drie liggen we vast, en de kleintje's zijn ondertussen ook weer wakker geworden en ze moeten allebei een schone luier hebben.
Ondertussen heeft Aafke de parasol opgezet want het is erg warm en vochtig buiten, ik ga maar effe
naar binnen want het is mij veel te heet buiten.
Het is drie uur nu, en Aafke vraagt of er iemand zin heeft in een broodje, nou dat hoeven ze mij niet te vragen, ik lust er wel eentje, het duurt dan ook niet lang of ze brengt mij een mueslibroodje met jam, jamma jamma lekker hoor.
Dan gaat het stel weer de wal op, maar ik hou mij maar even rustig met mijn pijnlijk been en ik ga wel even een tukje doen.
Nou dat tukje is een flinke tuk geworden want als ik wakker word en op mijn horloge kijk is het jandorie al bijna zes uur op en paar minuten na.
Omdat de stroom nog niet is aangesloten, kijk ik het journaal maar even op de iPad maar Vodafone dekking is hier drie keer waardeloos, dan maar even op de telefoon dat is T Mobile en dat gaat stukken beter.
Even later hoor ik gestommel aan dek, het is John die aan boord komt met een stapel dozen met Pizza's erin, ik help hem door ze aan te pakken.
Even later zitten we allemaal te schransen, ze zijn erg lekker maar het is wel een flinke kluif.
Na het eten gaan de kinderen weer in de tobbe en gaan ze lekker schoon naar hun slaapplekje's.
John en Marina gaan even zwemmen buiten de haven, tenminste als de temperatuur goed is.





Bijschriftnovah weer in de tobbe toevoegen




Zo dat was het weer voor vandaag, John had voor mij een kabeltje voor de iPad meegenomen maar jammer genoeg de verkeerde, dat gaan ze morgen even omruilen voor een andere want daarmee kan ik mijn foto's wat sneller bewerken en plaatsen.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten