PAGEVIEUWS

vrijdag 11 juli 2014

Van Hoorn naar Volendam



Toen ik vanmorgen wakker werd was de hele bubs al vertrokken naar het winkelcentrum,dus ga ik eerst maar even toiletteren, aankleden en dan vervolgens lekker ff ontbijten en even het nieuws zien.
Om halfelf is iedereen weer op de boot, en dan gaan we na alles te hebben opgeruimd op pad richting Volendam.
Onderweg drinken we koffie, met een stuk oudwijf met boter erop. Als we Halfweg zijn varen we dwars door een kolonie aalscholvers heen het zijn er volgens mijn schatting meer dan duizend van die zwartjoekels.
Ook raken we zo langzamerhand snelheid kwijt vanwege de vele waterplanten hier op het Markermeer, en ik vaar dan ook maar even een stukje achteruit om die troep weer van de kiel en het roer af te krijgen.
Het scheelt gelijk een mijl in snelheid, en ik hoop dat we de meeste troep gehad hebben.
Om halftwee varen we de haven van Volendam binnen en bij de Haveningang kun je kiezen naar stuurboord voor overnachten, en voor alleen even liggen bakboord uit.
Wij kiezen voor stuurboord en de havenmeester komt ons al tegemoet in zijn bootje en wijst ons een plek aan mooi langs de kade, en vlakbij de wandelpromenade.
Om halfdrie gaan we Volendam verkennen, het blijkt erg toeristisch te zijn maar wat wil je ook deze mensen moeten het van het toerisme hebben want de visserij zoals die er vroeger rond de Zuiderzee was is niet meer.
Ik ga voor het eerst weer met de club mee, en dat gaat gelukkig redelijk goed ik heb dan ook voor de zekerheid maar een tramadolcapsule genomen.
Onderweg nog wat gewinkeld door de dames, en Marina heeft een doosje met diverse ijsje's uit de
supermarkt gehaald voor ons elk twee.
Om halfzes zijn we weer bij de boot, er ligt nu een Bavaria langszij, en dat valt mij nog mee ik had het me hier veel drukker voorgesteld.
Als we op de boot stappen, ga ik snel alle luiken openzetten want het is benauwd warm weer, ik denk
dan ook dat we het voor de rest van de dag rustig aan gaan doen.
En dan nu eerst maar een blonde rakker, Aafke is al weer druk bezig met de warme hap, het word Chili Con Carne oftewel bruine bonen met paprika, mais, champignons, spekje's etc, etc.



Dit mokkel glimlacht.





Ariane is een echte waterrat.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten