PAGEVIEUWS

vrijdag 29 augustus 2014

29-08-2014 van Haderslev naar Baarø op het Oliezeil.

Vanmorgen draaien we ons nog maar even een keer om in onze kooi, want het regent en als we de weersvoorspellingen moeten geloven dan gaat dat de hele dag zo door.
Aafke gaat er om halftien alvast uit, maar ik hou het uit tot halfelf, en dan gaan we gelijk maar even ontbijten, als alles weer achter de knopen zit, pak ik de IPad en kijk even op buienradar voor dit gebied, en dat lijkt goed en we besluiten om na de koffie maar te vertrekken naar het eilandje Baagö dat vanaf hier zo'n 18 mijl naar het Oosten ligt.
Om halftwee is het dan zover, en maken we de lijnen los, niet dus aan de kant waar de stroom, die hier dwars op de box staat vandaan komt, maar aan de andere kant en dan proberen we de boot naar achteren te trekken naar de paal toe die nogal ver weg staat, en hierdoor moet Aafke haar lijn loslaten, en gaat de boot met de voorkant door de stroming naar rechts waardoor de kont achter naar links gaat, en als ik achteruit sla, verergerd het schroefeffect het ook nog eens, met als gevolg dat we recht op de paal afvaren en die dus ook raken.
Eerst met de vlaggenstok, die ik nog net behoeden kan voor afbreken door af te duwen, en dan met onze hoefijzerboei die achterop de boot hangt, nou die is zacht en kan wel tegen een stootje en gelukkig raken we de BBMotor die daar ook hangt net niet.
Ik vaar eerst weer wat vooruit, en dan gaan we achteruit tussen de palen van de box naast ons eruit, en dat gaat dus goed want er ligt God zij dank niets naast ons.
Aafke ruimt alles weer op, en ik vaar alvast de rivier op.
Na een uur of anderhalf op de motor zijn we weer op open water, en onderweg op de rivier komen we nog een kustzeiler tegen n.l. de "Claudia" een Halberg Rassy van onze lengte, Aafke kijkt even in het boek waar alle leden instaan, en deze mensen hebben hun boot in Augustenborg te liggen, maar komen zelf uit Wageningen.
Als we om ons heen kijken zijn het allemaal buien om ons heen, en we worden wonder boven wonder door geen enkele bui geraakt, wel doen we een paar keer de regenpakken aan maar die kunnen even later ook weer uit.


Het zicht is door al dat vocht om ons heen matig en we moeten soms zoeken om de boeien te kunnen zien.
Om vier uur liggen we in een box op het eiland Baarö, en de haven is op enkele jachten na leeg.
Omdat we onderweg al een Mango hebben weggewerkt, hebben we nu wel zin in iets stevigers en dat worden worstebroodje's met Frankfurters voor mij, en Aafke mag haar zo geliefde Chinese Tomatensoep nuttigen met stukje's Frankfurters erin.


Ik ontdek als ik de IPad aan doe dat er hier een WiFi is, en daar moet voor worden betaald denk ik, want ik krijg wel bepaalde site's die gratis zijn, maar je moet om het te gebruiken een inlognaam en wachtwoord hebben.


Nou eigenlijk heb ik het niet nodig want ik heb nog steeds supersnel 3G internet van TDC en ben nu al 550 mb over de 10 GByte heen en het gaat gewoon "door en door"en dat voor 140 kronen. 21 euro.
Het is nu onderhand kwart over vijf geworden en we gaan de havenmeester met een bezoek vereren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten