PAGEVIEUWS

maandag 11 augustus 2014

Rustdag in Kiel wegens Regen

Het regent vanmorgenvroeg aan één stuk door, en we besluiten om maar hier te blijven vandaag en morgen proberen we dan wel om naar Sønderborg of Marstal te zeilen.
Na alle verplichte nummers zoals wassen en ontbijt te hebben voltooid, gaan we de fietsen uit onze hut halen want we hebben voor en stuurboord achter geslapen, maar het beste plek is toch onze Bakboord achterhut.
Daarna ga ik de grootzeilval opnieuw van een takeling voorzien want het oude touwtje vertrouw ik niet erg en ik had nog een hele kluwen voor in de punt liggen dus die gebruik ik en dat geeft weer een veilig gevoel.
Dan is het de beurt aan onze kegel voor het motorsailen die was altijd slecht op te hangen en dus deden we dat dan maar niet, maar in Duitsland zijn ze daar erg streng in en dus gaan we dat beter organiseren door er drie stukken elastisch koord met haken aan te maken en op die manier is het een fluitje van een cent om het ding op te hangen, hij kan nu wel niet meer opgevouwen worden maar dat hoeft ook niet hij komt nu te liggen in de ankerbak want het is allemaal plastic met elkaar en dus nergens corrosie.
Ook willen we een nieuwe vlaggenlijn in het stuurboordwant maken, maar ik heb nergens meer een 
D sluiting dus die moeten we ergens gaan halen, nu was hier voorheen een shipchandler met de naam Tiessen die erg bekend was, maar dat bedrijf is er mee gestopt en iemand anders heeft het stokje overgenomen echter met veel minder artikelen dus gaan we daar maar even naar toe wandelen.
Daar aangekomen blijkt het nu een eetcafé te zijn en er is verder nergens iets te vinden, dus wandelen we maar door, we komen achter een aantal nieuwe flatgebouwen langs en ontdekken dat daar erg veel brummelstruiken staan die smoorvol zitten van die heerlijke vruchten, helaas hebben we niets bij ons om ze ergens in te doen om mee te nemen dus werken we er maar een flinke partij van naar binnen.
Om kwart over vijf zijn we weer op de boot en de zon schijnt heerlijk op ons terras en dus gaan we er even voor zitten ik met een biertje en Aafke met een glas witte wijn.
Het is al haast zeven uur wanneer Aafke het eten gaat klaarmaken, nou dat gaat snel het lijkt overtoom wel, binnen vijf minuten heb ik een bord met macaroni voor me staan, dat was nog over van eergisteren maar het smaakt zo uit de magnetron weer best en snel klaar, nog een toetje er achteraan 
en dan kunnen we er weer even tegen voorlopig.
Ondertussen kwamen er ook nog een stel Duitsers naast ons liggen (nur fur eine stunde) zeggen ze, maar ze liggen er nu al meer dan anderhalf uur.
Aafke heeft ondertussen haar puzzelboek opgehaald en ik ga even een oedel produceren *** en daarna ga ik proberen of ik hier ook TV kan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten